Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Kim jest komputerowy ćpun - spotkanie autorskie

Bibliotekaprojekty

W piątek 2 grudnia uczniowie węglinieckiego gimnazjum uczestniczyli w spotkaniu
 z Krzysztofem Piersą- autorem książki Komputerowy ćpun - pierwszej takiej książki w Polsce, bowiem żaden gracz nie wypowiedział się jeszcze o uzależnieniu.

Krzysztof Piersa nie jest psychologiem, czy pedagogiem. Jest praktykiem, młodym człowiekiem, który od piątego roku życia nałogowo grał w gry. I tak przez dwadzieścia lat… Aż się zorientował, że w ten sposób może tylko przegrać swoje życie; dosłownie i w przenośni. Zaczął walczyć z uzależnieniem od komputera i wygrał, ale nie była to łatwa droga. Dlatego swoim doświadczeniem dzieli się z innymi, by poszli już przetartym szlakiem.

Podczas spotkania ten młody człowiek w ciekawy sposób opowiadał o swojej walce. Ujawnił też mechanizm wpadania w uzależnienie, pokazał szkodliwe efekty grania na komputerze. To uzależnienie może wywołać poważne zaburzenia psychiczne, takie jak: agresja, depresja, wyobcowanie ze środowiska, a nawet zwykłe problemy z higieną, wyglądem fizycznym.

Najważniejsze jednak jest to, że autor, przedstawia jak wyjść z uzależnienia od komputera, na własnym przykładzie. Jakie są największe trudności związane z wychodzeniem z nałogu? Brak innych zainteresowań i przyjaciele ciągnący „do złego” to tylko niektóre z nich. Autor dokładnie przedstawia jak radzić sobie z problemem i jak nauczyć się zdrowego podejścia do tematu gier komputerowych. Jak zaznaczył w swojej wypowiedzi ważne jest, by znaleźć w sobie siłę na rozwijanie innych pasji i zainteresowań, pielęgnować kontakty z przyjaciółmi.

W trakcie spotkania z naszą młodzieżą dało się zauważyć, iż u części zgromadzonych problem ten jest już widoczny- kilkunastogodzinne seanse przed komputerem, powszechne granie w gry adresowane do odbiorców powyżej 18 roku życia, ogromna niewiedza rodziców dotycząca rynku gier.

Autor Komputerowego ćpuna zaznaczył, że jest ona  adresowana nie tylko do osób uzależnionych, ale też do ich rodziców. To im autor przekazuje informację, co to są gry komputerowe i dlaczego są tak wciągające. Podpowiada, co należy zrobić i jak postępować z dzieckiem uzależnionym. Ta książka nie jest jednak typowym poradnikiem. Jest jednocześnie historią życia nałogowego gracza, który skończył studia, został dziennikarzem, pozostaje w szczęśliwym związku. Mimo wyobcowania i nałogu wrócił do społeczeństwa, a to niesie pociechę i nadzieję.

Wydarzenie to, to jeden z elementów  składowych projektu Biblioteka zawsze po drodze - promocja literatury i czytelnictwa  dofinansowanego w ramach Programu Promocja Literatury i Czytelnictwa – priorytet 4 Partnerstwo Publiczno- Społeczne przy partnerstwie Towarzystwa Przyjaciół Czerwonej Wody. 

  • WP_20161202_11_14_41_Pro Medium
  • WP_20161202_09_38_06_Pro Medium
  • WP_20161202_11_14_20_Pro Medium
  • WP_20161202_09_15_56_Pro Medium
  • WP_20161202_09_15_19_Pro Medium
  • WP_20161202_11_14_01_Pro Medium
  • WP_20161202_09_38_28_Pro Medium
  • WP_20161202_09_15_46_Pro Medium
  • WP_20161202_09_15_32_Pro Medium
  • WP_20161202_09_16_04_Pro Medium
  • WP_20161202_11_14_11_Pro Medium
  • WP_20161202_11_14_53_Pro Medium
  • WP_20161202_09_38_00_Pro Medium